Skip to Content
Citation: 

Sandwell, Ruth W. “‘Read, Listen, Discuss, Act’: Adult Education, Rural Citizenship and the Canadian National Farm Radio Forum.” Historical Studies in Education/Revue d’histoire de l’éducation, 24, no. 1 (2012): 170-94. 

Abstract/Summary: 

The Canadian National Farm Radio Forum was launched in January 1941 as an innovative partnership among three newly-formed organizations: the Canadian Association for Adult Education (CAAE), the Canadian Broadcasting Corporation (CBC), and the Canadian Federation of Agriculture (CFA). During the winter months from 1941 to 1965, the Farm Radio Forum supplemented weekly radio broadcasts for the casual listener with printed educational materials that were mailed in advance to registered rural discussion forums. This article explores these broadcasts, and argues that the discussions and the reports sent back from the discussion groups to the central offices of the National Farm Radio Forum provided the core of a distinctive and immensely popular experiment in adult education and grassroots rural, often radical, social activism in mid-twentieth century Canada.

http://historicalstudiesineducation.ca/index.php/edu_hse-rhe/article/view/4256/4335

Lancée en janvier 1941, la Tribune radiophonique agricole nationale du Canada s’est avéré un partenariat innovateur de trois organismes fondés depuis peu : l’Association canadienne pour l’éducation des adultes (ACÉA), la Société Radio-Canada (SRC) et la Fédération canadienne de l’agriculture (FCA). Pendant les mois d’hiver de 1941 à 1965, la Tribune radiophonique agricole en complément de ses émissions hebdomadaires fournissait à l’intention de ses auditeurs du matériel pédagogique expédié à l’avance, par la poste, à des forums de discussion agréés. Cet article étudie ces émissions et soutient que les discussions ainsi suscitées et les rapports subséquents envoyés par les groupes de discussion au siège social de la Tribune radiophonique agricole constituaient le cœur d’une expérience particulière très appréciée en éducation des adultes et en activisme populaire — souvent radical — au milieu du vingtième siècle au Canada. 

Source/Credit: 
Historical Studies in Education/Revue d’histoire de l’éducation