Skip to Content
Citation: 

Clark, Penney, and Louis LeVasseur. "Two Points of View on History Teaching in Canada/Deux points de vue sur l’enseignement de l’histoire au Canada." Revue internationale d’éducation de Sèvres 69 (2015): 123-34. https://ries.revues.org/4445

Abstract/Summary: 

In Canada, each province and territory is a separate jurisdiction, with autonomy over education. However, some generalizations can be made concerning the nine provinces and three territories comprising English-Canada. Differences in curricula and teaching in the province of Quebec (French-Canada) are derived from religious and cultural roots. In spite of differences, history teaching in both English- and French-Canada has increasingly acknowledged a plurality of narratives and emphasized active investigation of the past rather than simple transmission of historical narratives.

Au Canada, chaque province et territoire est une juridiction distincte, disposant d’une autonomie en matière d’éducation. Cependant, certaines généralisations peuvent être faites concernant les neuf provinces et trois territoires du Canada anglais. Les différences en matière de programmes et d’enseignement avec la province de Québec (Canada français) ont des racines religieuses et culturelles. En dépit des différences, l’enseignement de l’histoire au Canada, tant anglais que français, reconnaît de plus en plus la pluralité des récits et met plus l’accent sur une investigation active du passé que sur la simple transmission de récits historiques.

Source/Credit: 
Revue internationale d’éducation de Sèvres